Tento plán se vůbec, ač schválen, nemusel uskutečnit! Zvláště nápadný je rozdíl mezi navrženým způsobem úpravy strojovny, kdy je dispozice zkrátka jiná, než jak je zachycena na plánu z roku 1918 (tu je ovšem ještě potřeba porovnat s plánem strojovny z roku 1916) a jeho déja vu z roku 1940. Logika by napovídala, že v roce 1921, kdy návrh vznikl, bylo třeba plán udělat kvůli tomu, aby se tam ta lokomobila - parní stroj, vešla, tuto změnu v půdorysu právě takto. Ale proč by to v roce 1940 nakreslili stejně jako v roce 1918? A proč by plán z roku 1918 schválili při kolaudaci turbín v roce 1922, když by stav zachycený na plánu v tomto nesouhlasil?
I když zase je potřeba vzít v úvahu, že mlýn je označován někdy jako parní, i když doklady máme spíše pro motor na nasávaný plyn (dřevoplyn), který byl povolen v roce 1928. Tak se nám v materiálech objevují spojení jako "parní mlýn a pila", nebo "parní pila". Je možné, aby byl takto označován mlýn, u kterého je použit jako náhradní pohon motor na dřevoplyn? Otázky je potřeba klást v tomto případě často a v závěrech postupovat zdrženlivě.
V poznámkách z dvacátých let se ovšem setkáváme i s výdajem za topiče před rokem 1928, kdy byl pohon na nasávaný plyn schválen. Pod jaký typ kotle tento přikládal? Používal se nějaký parní stroj, ale jiný, než jaký byl plánován v roce 1921 (tento návrh), třeba něco, co tam bylo už předtím? V otázce, zda byl tento schválený plán proveden nebo ne, padá na váhu i poznámka připsaná na druhé straně jednoho z plánů na mdrém papíru - "to na nic není". A na co to tedy bylo? V jaké situaci to vzniklo? Prostě došly peníze na modernizaci?
Když měl být/byl postaven nový mlýn v roce 1930, mlynář uvažoval, jestli pořídit elektromotor (elektrizace Dědic v roce 1928), nebo si ponechat motor na nasávaný plyn, ale silnější. Proveden byl následně motor na nasávaný plyn o síle 30 koňských sil.
Hodilo by se mít fotografie strojovny pořízené i z jiných úhlů. Na základě toho, co je z nich vidět, se ale zdá, že strojovna měla v době vzniku těchto fotografií půdorys takový, jaký je zachycen na plánech turbín.